Dnia 27.11.2009r. w Zespole Szkół w Lubawie odbyło się uroczyste podsumowanie projektu „To Be or not To Be in Lubawa” oraz wręczenie nagród za konkurs, odbywający się w ramach projektu na najlepszą prezentację multimedialną, przygotowaną w języku angielskim i poświęconą promowaniu naszej Ziemi Lubawskiej.
Konkurs skierowany był do młodzieży z Zespołu Szkół oraz do gimnazjalistów z terenu miasta i gminy. Udział w nim wzięło 19 uczniów z Zespołu Szkół i 10 gimnazjalistów z Gimnazjum w Lubawie, Sampławie i Grabowie-Wałdykach. Poziom prac był bardzo wysoki. W prezentacjach wykorzystano przepiękne zdjęcia naszego miasta i regionu, opatrzone trafnymi komentarzami w języku angielskim, historię i atrakcje turystyczne.
Kreatywność autorów była wprost rewelacyjna, a język angielski na bardzo wysokim poziomie. Jury wyłoniło zwycięzców w dwóch kategoriach. Wśród gimnazjalistów najlepsi okazali się: Wojciech Szczawiński i Aleksander Nowakowski z Gimnazjum im. Biskupów Chełmińskich w Lubawie, a w kategorii uczniów szkół średnich za najciekawszą Jury uznało prezentację Agnieszki Balewskiej, z kl. I Liceum Ogólnokształcącego w Lubawie.
Należy jednak dodać, że organizatorzy konkursu docenili wysiłek uczestników konkursu i przygotowali nagrody dla wszystkich uczniów biorących udział w konkursie, a na zakończenie uczniowie i nauczyciele zostali zaproszeni na słodki poczęstunek.
Projekt „To Be or Not To Be in Lubawa” realizowany był w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. Dzięki funduszom z dotacji (10.950 zł) szkoła zakupiła rzutnik multimedialny, poszerzyła zbiory biblioteki języka angielskiego, a co najważniejsze 100 uczniów Zespołu Szkół doskonaliło język angielski na dodatkowych zajęciach popołudniowych.
Ten projekt dobiegł już końca, ale z pewnością nie był ostatni. Jako jego koordynator przekonałam się, jak świetnie potrafimy współpracować z koleżankami, aby podnieść poziom nauczania języka angielskiego w naszej szkole i zmotywować uczniów do posługiwania się językiem angielskim, nie tylko na zajęciach lekcyjnych.
Kinga Zedlewska-Lontkowska