27 marca 2013 po godz. 9.00 w sali sesyjnej Urzędu Miasta Lubawa odbyła się XXIII zwyczajna sesja Rady Miasta Lubawa. W sprawozdaniu z działalności między sesjami burmistrz poinformował o zawiadomieniu organów ścigania w sprawie podejrzenia nienależytego wykorzystania wyposażenia zakupionego ze środków publicznych dla OSP w Lubawie. Zarzuty takie padły na zebraniu sprawozdawczym Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubawie w dniu 23 lutego br.
Burmistrz przedstawił także aktualne ogłoszenia i rozstrzygnięcia przetargów m.in. na:
* Oczyszczanie i sprzątanie ulic, chodników, placów i parkingów będących w zarządzie Gminy Miejskiej Lubawa w 2013 roku - LSK Sp. z o.o., kwota: 268.992,36 zł brutto
* Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej dróg gminnych w mieście Lubawa w 2013r. - Roboty Ziemne Wodno – Kanalizacyjne Marek Sławiński, kwota: 135.792,00 zł brutto.
* Konserwacja murów obronnych Zamku Biskupów Chełmińskich w Lubawie w zakresie elewacji północnej oraz baszty cylindrycznej - Konserwacja Zabytków „Renovatio” Sp. z o. o. z Torunia, kwota: 319.450,59 zł brutto. Więcej >>>tutaj i >>>tutaj
Dużo miejsca w swoim sprawozdaniu poświęcił burmistrz gospodarce odpadami, ponieważ od 1 lipca za odbiór śmieci odpowiedzialne będą samorządy. Ceny dla osób segregujących odpady po tym terminie będą następujące:
10,00 zł od osoby jeśli lokal zamieszkuje do 4 osób,
8,20 zł od osoby - 5 osób,
7,00 zł od osoby - 6 osób,
6,00 zł od osoby - 7 osób,
5,50 zł od osoby - 8 i więcej osób.
Właściciele mają obowiązek samodzielnie wyposażyć swoje posesje w odpowiednie pojemniki, w tym na popiół, który będzie odbierany oddzielnie. Do 25 kwietnia należy złożyć deklarację o wysokości opłat. Więcej >>>tutaj
Na XXIII sesji zostały przyjęte następujące uchwały:
a) przystąpienia do realizacji na terenie miasta Lubawa w latach 2013-2014 projektu systemowego pod nazwą: „Aktywność Twoja szansa na lepsze jutro”
b) udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Iławskiemu na dofinansowanie Centrum Organizacji Pozarządowych,
c) zmieniająca regulamin targowisk miejskich w Lubawie,
d) zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia lokalizacji miejskich targowisk w Lubawie,
e) zmieniająca uchwałę w sprawie opłaty targowej i sposobu jej poboru,
f) przystąpienia do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Lubawa,
g) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych za trwały zarząd,
h) udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej Samorządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego na realizację zadania publicznego rozbudowy drogi publicznej - radni przeznaczyli 200 tysięcy złotych na budowę kanalizacji deszczowej w ul. Dworcowej,
i) udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej Samorządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego na realizację zadania publicznego „Remont ulic Gdańska - Kupnera” - uchwała dotyczy przebudowy skrzyżowania, na co miasto przeznaczy kwotę 100 tysięcy złotych.
j) zaliczenia dróg na terenie miasta Lubawa do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu,
k) nadania nazwy nowo wydzielonym ulicom w mieście Lubawa - Siostry Antoniny Schneider (1), Stanisława Wolskiego (2) oraz Franciszka Patera (3), >>>zobacz na mapie.pdf
l) przejęcia zadań z zakresu administracji rządowej,
ł) przeznaczenia do sprzedaży lokalu użytkowego w budynku położonym w Lubawie przy ul. Zamkowej 19,
m) sprzedaży nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste położonych w Lubawie przy ul. Przemysłowej,
n) przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miejskiej Lubawa w 2013r.”,
o) Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Lubawa,
p) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Lubawa na lata 2013-2020,
r) zmian w budżecie miasta Lubawa na 2013 rok - zmiany dotyczą m.in. przebudowy parkingu przy Przedszkolu Miejskim, gdzie powstanie dodatkowych 10 miejsc parkingowych oraz przebudowy łuku przy ulicy Grunwaldzkiej (przy szpitalu). W ramach tej inwestycji zostanie zagospodarowany teren po starej fontannie i przy obelisku upamiętniającym hitlerowski obóz dla dzieci.
Na zakończenie radni zadawali pytania, m.in. radny Janusz Sobiechowski prosił o rozpropagowanie informacji na temat nowych ulic i ich patronów. (mz, elubawa)
Komentarze
Co to za kalkulacje?Logika wskazywałaby na ustalenie wysokości opłat od ilości śmieci, a nie od osoby.pomijam fakt obowiazkowego wykupienia pojemnika,bo wszyscy musimy to zrobić.
Jestem jak najbardziej za segregowaniem śmieci,a także za osobnym zbiornikiem na popiół.
Jeśli nie wyłoniono jeszcze firmy która bedzie odbierała śmieci, to na jakiej podstawie takie stawki i zrożnicowanie od ilosci osób?
Pozdrawiam
przychodzi Mir do Maćka, a ten pyta: co Mirku robiłeś wczoraj?
Nic.
A dziś co będziesz robił?
To samo, bo wczoraj nie dokończyłem.
A tak na poważnie: Cóż mamy dowód na bardzo wielką kompetnecję naszych radnych. Mówiąc o wielkiej kompetencji, ironizuję, bo przecież to mija się z prawdą. No oczywiście ta idealna decyzja ma na celu pokazanie, że biedni obywatele muszą płacić za wszystko, a nasze przewspaniałe i najlepsze władze nic nie robią,tylko siedzą i zastanawiają się jakby tu sprawić, by ludziom gorzej się żyło.Są na dobrej drodze. My płacimy, zarabiamy minimalną, a oni tacy biedni, bo za 20 tysięcy nie da się wyżyć. To takie straszne!!! A co mają powiedzieć wielodzietne rodziny, gdzie jedyny żywiciel zarabia mniej niż minimalna? Przecież ich to g***o obchodzi, bo oni są najbiedniejsi.A bezdomni i chorzy? "Przecież nie ma biednych i bezdomnych". Ale po co samemu oddać, jak można nakazać społeczeństwu płacić za swoje widzimisię. Ahhh tak, dziura budżetowa... Ale od czego są biedni ludzie, którym ledwie co na chleb starcza? My nie potrafimy zrozumiec i wyobrazic sobie jak ciężko jest naszym politykom i radnym żyć za 20 tysięcy i nie płacić za nic!
Zastanawiam się ile razy w miesiącu będą przyjeżdżać po śmieci....