Dzieci z grupy zabawowej w Prątnicy przeprowadzały doświadczenia ze śniegiem. Jak wiadomo śnieg jest świetnym materiałem badawczym dla małego naukowca.
Dzieci bawiąc się opisywały jego właściwości. Rozmawiając, wzbogacały swój słownik, a także uczyły się kreatywnego myślenia. Przy pomocy szkła powiększającego i mikroskopu poznały strukturę kryształków śniegu.
Dzieci wykazały się również jako konstruktorzy. Budowle z klocków nie sprawiają im żadnego problemu, budują z przyjemnością i pomysłem. Jako, że do zimy jeszcze parę dni za oknem jest typowa pogoda dla tej pory roku.
Dzieci zadbały o ptaszki, które zostają na zimę blisko siedlisk ludzkich i skonstruowały dla nich karmniki. Fakt – z plastikowych klocków, jednak jest już plan prawdziwego karmnika, który powstanie dzięki panu Adamowi- taty Wiktorii.
Podczas przerwy między kolejnymi odkryciami dzieci uwielbiają zabawy z chustą Klanza. W czasie zabaw ćwiczymy m.in.: zwinność i zręczność np. „Na morzu”, „Pająk”, sprawność manualną: „Karuzela” i „Wachlowanie”, umiejętność rozpoznawania kolorów: „Gra w kolory”, współdziałanie: „Bilard” ale przede wszystkim na chuście najlepszy jest relaks, a także odprężenie i co najważniejsze uśmiechy na wszystkich twarzach.
Tekst: Wioletta Witka, wychowawca
Dzieci bawiąc się opisywały jego właściwości. Rozmawiając, wzbogacały swój słownik, a także uczyły się kreatywnego myślenia. Przy pomocy szkła powiększającego i mikroskopu poznały strukturę kryształków śniegu.
Dzieci wykazały się również jako konstruktorzy. Budowle z klocków nie sprawiają im żadnego problemu, budują z przyjemnością i pomysłem. Jako, że do zimy jeszcze parę dni za oknem jest typowa pogoda dla tej pory roku.
Dzieci zadbały o ptaszki, które zostają na zimę blisko siedlisk ludzkich i skonstruowały dla nich karmniki. Fakt – z plastikowych klocków, jednak jest już plan prawdziwego karmnika, który powstanie dzięki panu Adamowi- taty Wiktorii.
Podczas przerwy między kolejnymi odkryciami dzieci uwielbiają zabawy z chustą Klanza. W czasie zabaw ćwiczymy m.in.: zwinność i zręczność np. „Na morzu”, „Pająk”, sprawność manualną: „Karuzela” i „Wachlowanie”, umiejętność rozpoznawania kolorów: „Gra w kolory”, współdziałanie: „Bilard” ale przede wszystkim na chuście najlepszy jest relaks, a także odprężenie i co najważniejsze uśmiechy na wszystkich twarzach.
Tekst: Wioletta Witka, wychowawca