Od września 2016 roku w Szkole Podstawowej w Tuszewie realizowany był projekt grantowy „Matematyka królową sukcesu !” finansowany przez Fundację mBanku we współpracy z Fundacją Dobra Sieć.
Pozyskane środki w wysokości 5 tyś. zł. zostały przeznaczone na organizację rodzinnego pikniku matematycznego, zakup gier planszowych i logicznych wykorzystywanych podczas dodatkowych zajęć pozalekcyjnych oraz w czasie przerw śródlekcyjnych jak również na zakup nagród dla uczestników konkursu na wykonanie własnej gry oraz turnieju „Szybkość i logika w tuszewskiej kostce Rubika”.
To właśnie ten turniej, który odbył się tuż przed świętami Bożego Narodzenia wzbudziła wiele emocji wśród uczniów i nauczycieli. Wszyscy w ciszy i skupieniu trzymali „kciuki” za swych faworytów podczas układania tradycyjnej kostki Rubika.
Mistrzem układania kostki został Samson Penkala z kl. IV, który ułożył kostkę w czasie 1 minuty 46 sekund. Czasy pozostałych uczestników były bardzo zbliżone i wszystkim udało się ułożyć kostkę, a byli to: Antonina Dudek kl. II, Maciej Kolasa kl. III, Agata Kolasa kl. IV, Patryk Kowalkowski kl. IV, Dawid Pruchniewski kl. IV i Kacper Rogożyński kl. V. Uczniowie z wielkim uporem i zaangażowaniem uczyli się układać kostki Rubika pod okiem p. Iwony Dudek podczas dodatkowych zajęć i w czasie przerw.
Pomimo tego, że formalnie projekt się zakończył to tak naprawdę dopiero się zaczął. Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne podczas, których uczniowie grali w różne gry, tak bardzo im się spodobały, że na wieść o ich zakończeniu, za pośrednictwem przewodniczącej Rady Uczniowskiej napisali petycję do pani Dyrektor z prośbą o ich kontynuację.
Oczywiście prośba została przychylnie rozpatrzona i zajęcia nadal się odbywają. Widok pełnego korytarza uczniów grających z przyjemnością w gry w czasie przerwy raduje oczy i duszę każdego nauczyciela. Dlatego też możliwość grania w gry w czasie przerw będzie również kontynuowana w naszej szkole.
Dodatkowym, bardzo cennym efektem realizacji projektu w szkole są informacje zwrotne od rodziców i uczniów, którzy chętniej grają w różne gry w domu oraz proszą rodziców o ich zakup.
Pomysłodawcami, a jednocześnie koordynatorami projektu były panie Marzena Kolasa – pedagog szkolny oraz Iwona Dudek – n-l oddziału przedszkolnego. Jednak w realizację całego projektu zaangażowani byli wszyscy nauczyciele oraz wielu rodziców, za co bardzo im dziękujemy.
Realizowany projekt pokazała, matematyka nie jest taka straszna i można uczyć się jej przez zabawę: na przerwie grając w grę, podczas gry terenowej spacerując po swojej okolicy czy wykonując własną grę.