Petycja rolników

Opublikowano:

Związku Zawodowego Rolników Rzeczpospolitej „Solidarni”, Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego R.I. „Solidarność” i Lubawskiej Spółdzielni Producentów Trzody Chlewnej „LUB-TUCZ” w Lubawie, wzywająca do zapobieżenia negatywnym skutkom pogarszającej się sytuacji ekonomicznej gospodarstw rolnych w związku z wykryciem afrykańskiego pomoru świń

Działając w imieniu rolników Gminy Lubawa zwracamy się z apelem o podjęcie działań zmierzających do ograniczenia ujemnych skutków ekonomicznych, które dotykają gospodarstwa rolne w związku z wykryciem afrykańskiego pomoru świń.

Sytuacja hodowców i producentów trzody chlewnej staje się dramatyczna. Niskie ceny żywca wieprzowego sprawiają, że obecnie producenci ponoszą straty. Główną gałęzią produkcji rolnej Gminy Lubawa jest trzoda chlewna. Powyżej 50% gospodarstw rolnych w gminie zajmuje się tą gałęzią produkcji. W roku 2013 rolnicy Gminy Lubawa wyprodukowali około 300 tyś szt. tuczników. Natomiast całe woj. Warmińsko-Mazurskie wyprodukowało około 650 tyś. szt. tuczników. 

W chwili obecnej jesteśmy świadkami walki konkurencyjnej o miejsce na rynku europejskim a w szczególności o miejsce w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, do której należymy. W tej części Europy zarówno struktura produkcji oraz przetwórstwa jest na tyle nieuporządkowana, że stwarza możliwość przejęcia udziałów w rynku. Polscy producenci żywca wieprzowego właśnie tego się obawiają, że jeśli dziś ich gospodarstwa upadną, to lukę wypełni wieprzowina spoza Polski, a pochodząca ze wspólnego europejskiego obszaru wolnego handlu. Jednak wspólny rynek nie może zwalniać Rządu z obowiązku zadbania o interesy polskich rolników.

W związku z powyższym staje się konieczne podjęcie pilnych działań w celu poprawy zaistniałej sytuacji między innymi poprzez:
- wypłacenie rekompensat dla rolników którzy sprzedali żywiec wieprzowy w   zaniżonej cenie po wystąpieniu afrykańskiego pomoru świń ( sprzedaż w cenie WBC 4,6 zł )
  - wprowadzenie skupu interwencyjnego trzody chlewnej z dopłatą 200 zł do sztuki z budżetu Państwa w celu pokrycia kosztów produkcji ,ze wskazaniem ceny minimalnej tegoż skupu,
- przeprowadzenie odstrzału dzików, w celu obniżenia ich populacji o 90%,
ograniczenie importu prosiąt i warchlaków,
- zwiększenie nadzoru weterynaryjnego nad importem: mięsa, prosiąt i warchlaków,
ograniczenie importu półtusz wieprzowych.

Trudna sytuacja materialna producentów żywca wieprzowego negatywnie wpływa na całokształt rolnictwa i wsi. Grozi to w każdej chwili protestami-strajkami rolników.

Sądzimy, że nie można oceniać wsi i rolnictwa jedynie według kryteriów ekonomicznych. Gospodarstwa rolne są strukturą, która nie może funkcjonować według jednego celu, jakim jest maksymalizacja zysku. Pełnią one także liczne funkcje społeczne, środowiskowe i kulturowe. Wchłaniają utajnione bezrobocie, chronią ekosystemy rolnicze i w ten sposób obniżają społeczne koszty polityki zatrudnienia.

Od Rządu oczekujemy możliwie szybkich i jednoznacznych działań zmierzających do poprawy zaistniałej sytuacji.

Fijewo, dnia 10.03.2014r

Otrzymują:

1. Prezes Rady Ministrów.
2. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
3. Klub Parlamentarny Platforma Obywatelska.
4. Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość.
5. Klub Poselski Twój Ruch.
6. Klub Parlamentarny Polskiego Stronnictwa Ludowego.
7. Klub Poselski Sojusz Lewicy Demokratycznej.
8. Klub Parlamentarny Solidarna Polska.
9. Wojewoda Warmińsko-Mazurski. 

Materiał: Organizator

Komentarze

Www

Zazdrość, zazdrość i zazdrość raz jeszcze.


Ulgi, dopłaty i co z tego jak pracujesz 24/7 przez cały rok!!! 


Wychodowanie takiego tucznika to nie takie chop siup.


Pasza, szczepionki, energia to kosztuje - nie liczac juz pracy rolnika- dbasz i chcesz jak najlepiej i dostajesz ponizej 4zł za kg!!! A w sklepie sorry bardzo 1 kg mięsa kosztuje o wiele wiecej.


I często jest tak, że praca darmowa bo opłacisz rachunki i za przeproszeniem zostaje dupa blada!!!!


 


Praca w mieście, też nie jest lekka lecz bez przesady. Rarytasów z wypłaty w większości wypadków nie ma. Jak można zaszaleć za 1200??


Jestem tylko ciekawy ile takich "cwaniaczków" co zazdroszczą rolnikowi zamieniłoby sie choćby na tydzień?????


 

(2014-03-14 22:31:54)
Lubawianka

do Ja,ciekawa jestem czy chciałbyś dopłacać do swojej pracy ?

(2014-03-14 21:41:36)
Stanley

mieszczuchu jeden z drugim, jeśli niemasz zielonego pojecia o pracy rolnika , dopłatach i KRUS to lepiej nie zabieraj głosu w dyskusji .poprostu jest to ochydne pozdrawiam.

(2014-03-14 21:16:27)
Ja

Rolnicy mają poprostu za dobrze i przyzwyczaili sie do dobrobytu. Rolnik powinien działać jak firma, gdy jest dobrze odłożyć sobie troche grosza bo wiadomo że nie zawsze tak będzie. Ale po co najlepiej wszystko wydać a później do rządu pisać jak to nam źle i jacy biedni jesteśmy.

(2014-03-14 19:16:01)
ENEN

Ja też jestem za zablokowaniem dodawania komentarzy bo tu widzę samych zawistnych i zazdrosnych i w ogóle nie mających pojęcia o rolnictwie ***XXX którzy potrafią się tylko mądrzyć i nic więcej.Jakiś mieszczuch który (właśnie on) naoglądał się seriali typu ranczo pisze bzdury o mamrotach,ktoś tam pisze o pracy w zakładzie a znam mnóstwo rolników którzy mają małe gospodarstwa i też pracują w zakładzie i świetnie dają sobie radę w zakładzie na 3 zmiany. I  w ogóle kto ma te świnki chować żeby można było iść kupić smaczną kiełbaskę np w mieście.Bo nikt mi nie powie że na gospodarstwie jest łatwo,a te komentarze to wynikają raczej z tego że nie ma dopłat na pracownika zakładowego czysta zawiść .Prawie sami egoiści i zawistni mądrale którym najlepiej wychodzi właśnie tylko gadanie,A ROBIĆ NI MA KOMU :)

(2014-03-14 17:33:59)
Grrytytyyt

Ubodła ? Skoro mnie poprawawiasz to najpierw sama sie naucz pisac. 

(2014-03-14 16:18:50)
Tuszewianka

Ona, a pamietasz ile kosztowało paliwo jak rządzili komuchy? To były czasy. Tylko wtedy nie każdego było stać na samochód. A o ilorazie inteligencji możemy podyskutować, tylko nie w tym miejscu. Te bzdety wcześniej opisane Kaczyński i jego klika powtarzają bez przerwy, to już jest nudne i nie ma potrzeby tego powielać. Pozdrawiam.

(2014-03-14 16:17:22)
Robotnik

ONA, weź ty się lepiej za szydełkowanie, pisanie z błędami ortograficznymi już nawet w PiS jest passe.


Ten twój guru Kaczor też się uwłaszczał na majątku zwykłych ludzi, spółki, telegraf, oscylator i wiele inncyh spraw, które do dziś dnia nie zostały wyjaśnione. Podporządkowanie się z pełną świadomością Izraelowi (roszczenia po/wojenne) i "cudowne" pozwolenie oraz uroczyste otwarcie na nowo loży masońskiej B'nai B'rith to Kaczyński. Więc nie pitol tutaj o tym, że on Polaka chce ratować...i jest zbawcą. Dlaczego Porozumienie Centrum nie trwa do dziś?


 

(2014-03-14 15:34:14)
Ola

Tuszewianko.Na jakiej podstawie oceniasz innych ludzi, jeśli z nimi nigdy nie rozmawiałaś .Oglądasz tylko TVN i masz mózg wyprany.

(2014-03-14 15:18:42)
ONA

Do Tuszewianki - Pani nie podaje żadnych faktów popartych argumentami. Ja podałam fakty i rzetelne wartości np. cenę paliwa z lat 2005-2007- znajdź kobieto stare rachunki za paliwo to zobaczysz różnicę ceny z tą obecną, którą narzucają pani idole liberalno-komunistyczni DEWASTATORZY POLSKI!!! Zapomiałam,że te wartości,które podałam to czarna magia dla Pani.Widzę,że mam do czynienia z Pani niskim ilorazem IQ. Strata czasu ,płytkość i tak niski poziom. Dlatego mamy tak jak mamy w Polsce - CIEMNOGRÓD!!!

(2014-03-14 15:15:54)
Administrator

Informuję, iż Poseł Zbigniew Babalski, na posiedzeniu Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, przedstwił petycję rolników z Lubawy.
Dodatkowo tworzona jest w tej sprawie interpelacja.
Asystent Posła Zbigniewa Babalskiego

(2014-03-14 14:58:13)
Tuszewianka

Ona sama się spalasz w złości. Nie pisz bzdur. Kaczyński nic dobrego nie zrobił i nie zrobi. Jest na to za mały, chociaż Tusk nie lepszy. Chyba widzisz jak PIS jątrzy i klepie na okrągło to samo. Weź rózaniec i się pomódl o lepszy rozum.

(2014-03-14 14:06:11)
Patron biedy

ONA masz na maksa zryty baniak jak chcesz głosować na PIS i Kaczora, słuchaj dalej RAdio Maryja

(2014-03-14 12:37:06)
ONA

Rządzą PO z PSL-em,niszczą z premedytacją wszystko i wszystkich Polaków. A jad wstrętny słyszę Lubawian i z okolicy Lubawy  w stronę PIS-u nie tylko na tym portalu. Ludzie opamiętajcie się , a czytacie choć trochę rzetelnych źródeł? Czy tylko opieracie się na tym co pokaże i przeczytają dziennikarze pod dyktando Tuska i jego koalicjantów PSL!!! To ja wam mówię co zrobił PIS w ciągu dwóch lat, gdzie im przy tym przeszkadzano;Za rządów PIS-u przyrastał rocznie produkt krajowy brutt  o ponad 6%, produkcja przemyłowa o ponad 10%, inwestycje 0 20%, produkcja budowlana o ponad 60%. W okresie 2005r-2007 powstało1,2 mln miejsc pracy w kraju – spadło bezrobocie z ponad 3mln osób w 2005 do około 1mln 100 tys.I wtedy kiedy Tusk przejął dobro wypracowane przez PIS w 2008 – inflacja była niska(spełniała kryteria wejścia do strefy euro), a złoty stabilny(złoty nie przekraczał bariery 3.50 za euro.Zmniejszono deficyt finansów publicznych z około 4 procent PKB do 2006r. do 3 procent PKB(jedno z kryterium do przyjęcia waluty unijnej).Tu warto przypomnieć,że za rządów PIS Polska spełniała wszystkie kryteria przyjęcia do strefy euro.Jednak Kaczyński w trosce sensownie uznał,że Jesteśmy za słabi gospodarczo i ekonomicznie,żeby starać się o wejście do korytarza ERM2(zamrożenioe kursu złotego na dwa lata) – cena benzyny spadła z ok. 4,30zł do 3,70 zł – zlikwidowany podatek od spadków i darowizn – zmniejszono podatek dochodowy od osób fizycznych – obniżono o ponad połowę składkę rentową, dzięki czemu wzrosły pensje – podniesiono znacząco najniższą płacę.W ramach funduszy strukturalnych i Funduszy Spójności rząd PIS uzyskał 67,3 mld euro na lata 2007-2013r. (za,którew obecnie są budowane m.in. drogi). PIS wprowadził w ramach polityki prorodzinnej nieznane w Polsce a powszechne w Europie Zachodniej odpisy od podatku.Na każde dziecko – wydłużył urlopy macierzyńskie – wprowadził też tzw. becikowe, czyli zapomogę z tytułu urodzenia dziecka –na dożywianie dzieci przeznaczył 500mln zł rocznie- zainicjował politykę bezpieczeństwa energetycznego przez poszukiwanie niezależnych źródeł energii w kraju i zagranicą.PIS sprzeciwiał się budowie gazociągu północnego z Niemiec do Rosji. A co teraz mamy za Tuska i PSL na wszystko się zgadzają i Rosja atakuje gazowo i blokada skupu świń bo dwa dziki od strony Białorusi Polakom podrzucili, Tusk z PLS-elem nic nie robią a wy na nich głosujecie jeszcze, a pretensje macie doPIS-su.To jest chore myślenie ludzi. Dalej dodam PIS za ich rządów zainicjował budowę Gazpromu,wprowadził mechanizmy konkurencji w telefonii komurkowej: wtedy spadły o prawie połowę ceny dostępu do Internetu i ceny usług telefonicznych.Ale wyludzie tego nie zauważyliście.PISstworzył Krajową Szkołę Sędziuw i Prokuratorów,Urząd Komunikacji Elektronicznej przeciw praktykom monopolistycznym. Kaczyński powołał CBA,wprowadził sądy 24-godzinne, a Tusk je zlikwidował. Z PSL-em. Po dwóch latach rządów PIS, przestępczość zmalała do 18%. PISpowołał nowe Wojskowe Służby Specjalne- rozpoczął rekonstrukcję polskich sił zbrojnych. I co zrobiło PO – katastrofa w Smoleńsku,stracona  doskonała służba wojskowa składająca się z wyszkolonych doskonale oficerów.Co robiono za Tuska, urągano w każdej publikacji.mediach. A teraz obudzili się,że Rosja to groźny przeciwnik  stwarza zagrożenie międzynarodowe. PiS wzmocnił pozycję Instytutu Pamięci Narodowej, co za rządów Tuska zrobili – Kurtyka ginie pod Smoleńskiem. Za czasów PIS nakłady na ochronę zdrowia  wzrosły o ponad 10mld zł o 26 %, a nidopłacanym latami pracownikom tej branży podniesiono wynagrodzenia o blisko jadna trzecia. Proszę Państwa, żaden rząd tego nie przeprowadził do tamtej pory, a i do dziś. Tusk pozwala na AMBERGOLD<opróżnia otwarte fundusze, ostatnio w połowie lutego ZUS ogołociła ponad 600mln z ciężko upracowanej krwawicy Polaka. Ludzie miejscy, dlaczego urągacie rolnikom? A rolnicy nie myślą. Dlaczego urągacie przeciwko PiS-owi? Ślepi jesteście na kogo zagłosowaliście w Lubawie i okolicy(na PO,PSL i SLD). Głosujecie na nich od ponad 60 lat, bo SLD wcześniej z PSL-em zaczęło po wojnie – tylko nazwy się przepoczwarzały.

(2014-03-14 10:46:11)
Tuszewianka

Ty, mądrala "pozatym"  pisze się oddzielnie. Ubodła prawda? Boli?

(2014-03-13 18:59:07)
Robotnik

Macie swoje rządy, partie, polityków, głosowania i sprawiedliwosć:


1,6 mld zł otrzymają z budżetu państwa dwie spółki, które administrują autostradami A1 oraz A2. Tą drugą zarządza Jan Kulczyk. Ale sposób podziału tej kwoty został utajniony - informuje "Dziennik Gazeta Prawna


http://wpolityce.pl/wydarzenia/76358-duze-pieniadze-lubia-cisze-rzad-utajnil-zasady-dofinansowania-spolki-jana-kulczyka


I niech mi nikt nie próbuje wmówić, że w Lubawie nie jest podobnie, i Wierzbowski nie ma podobnych hendicapów w samorządach

(2014-03-13 17:57:08)
XXX

Jeśli przedsiębiorca nie sprzeda swego towaru to nikt mu nie dołoży tylko powiedzą przebranżuj się bądź bardziej ekonomiczny. Urlopu też nie masz jeśli chcesz jechać na wczasy to musisz zostawić kogoś zaufanego. Przedsiębiorcy też mają kredyty ale normalnie oprocentowane, płacą podatki,ZUSy.Nawet taksówkarz musi mieć kasę fiskalną a rolnik nie musi prowadzić księgowości.Emerytowi zabiorą podatek rolnikowi nie.


Rolnicy nic do państwa nie dają tylko od państwa chcą. Pytam jak  długo?

(2014-03-13 17:06:00)
Do Tuszewianki

Chyba własnie o sobie piszesz. Gadasz, że inni siedzą w domu i nic nie robią. Ciekawa jestem co Ty robisz.. pewnie tylko siedzisz przed kompem i głupie komentarze dodajesz. Tak pozatym radziłabym siągąć po słownik po słowo ' tuszewianka' piszemy  z  małej litery. Weź się za robotę a nie siedzisz i ludzi obrażasz. Szkoda słów. 

(2014-03-13 16:22:40)
Dino

Tuszewianka, jak czytam twoje wywody to trąci,że jednak jesteś fanatyczką czerwonych i Po-paprańców.Kobieto - twoje myślenie jest przedepokowe  i wiara w towarzyszy,którzy rozwalaja ten kraj. Tym głosowaniem na czerwonych i liberałów doprowadziliście do tego,że Rosję rozochociliście. I sami podsuwacie się w niewolniczy kierat twardogłowych.

(2014-03-13 15:56:36)
Lubawianka

masz racje Agata,o nas nikt sie nie martwi czy awaria,susza ,choroba,a że nienormowany czas pracy to racja ,ale jak zrobisz sobie wolne to i tak musisz zrobić co jest do zrobienia nie ważne jutro czy w nocy nikt tego nie widzi,a w zakładach osiem godzin i fajrant,majster popsuło się pracowałam więc wiem o czym mówie,a jeszcze odnośnie tych "mercedesów" i sprzętu to banki dają każdemu...

(2014-03-13 15:25:29)
Agata

Tak, popieram lubawiankę.Zazdrość,zazdrość-domena polaków.Krytykują rolników,a potrafią,widzieć tylko to co na wierzchu.Myślą,że rolnicy to chłopki,którzy nic nie portafią,a tylko zbierają kasę za darmo.Nic bardziej mylnego!Proszę nie ubliżać rolnikom,którzy w większości juz teraz mają wykształcenie średnie,a często i wyższe.Tak samo i ich zony.Rolnik w tych czasach musi być specjalistą w wielu dziedzinach.Nie tylko zna się na uprawie i hodowli,ale i musi być oczytany,znać się na informatyce(bo jak obsłużyć te skomplikowane maszyny).Żeby istnieć trzeba iść do przodu.Kobiety wiejskie też nie siedza z założonymi rękoma jak to opisujecie.Nasza praca tez polega na zrobieniu tego co w gospodarstwie i musimy także nakarmić dzieci ugotować obiad,posprzątać,wyprać i.t.d.Nieprawda,ze nie stoimy w kolejce do lekarza,ze kupujemy tylko w biedronce.To jest absolutne kłamstwo!Ludzie- dosyc tej zawiści!Dlaczego rolnicy nie maja korzystac z przywilei,które mają rolnicy na całym świecie?B o tak chcą lubawiacy?Wstyd-Lubawo.Wstyd klaso robotnicza,która masz tak bardzo żle! W takim razie walcz o swoje przywileje.Macie takie samo prawo jak i rolnik.Moze zmiencie swoja pracę,skoro rolnik ma takie luksusy.Jeden z drugim nie martwisz się :czy sprzedasz,za ile,czy dolożysz.My tez pracujemy często nocą,też mamy zmiany .I wcale nie jest tak kolorowo.Urlopów nam nikt nie daje,a przecież KRUS taki dobry.....Owszem,mozemy sobie zrobic wolne,ale ktoś kompetentny musi nas zastąpić,i trzeba mu zapłacić.Takze zostawiam reszte do refleksji,a moze uda mi się was przekonac............Wszedzie jest dobrze,gdzie nas nie ma.Życzę wszystkim pozytywniejszego myślenia!

(2014-03-13 14:57:24)
Lubawianka

przykro się robi od większości tych komentarzy,większość z piszących to nie ma wogóle pojęcia o pracy na wsi ,szkoda że widzicie tylko mercedesy i drogie cigniki ale nie widzicie ilu rolnkiów je posiada,wasi szefowie pewnie słabszymi samochodami nie jeżdzą a nie boli was to choć to z waszej pracy,widzicie imprezy wioskowe ale ile jest na tych zdjęciach kobiet a ile jest we wiosce,żenada,jak na wsiach taki raj ,dopłaty do wszystkiego,super auta,nic nie trzeba robić,imprezy to dlaczego trzymacie się tych swoich prywaciarzy,tak jest najwygodniej,zero odpowiedzialności a pierwsi do krytykowania

(2014-03-13 14:12:42)
Tuszewianka

Ale dyskusja wrze... ha, ha


Chłopki sie rozzłościły. Ale to wszystko prawda, co piszą ci niezwiązani z trzoda chlewną. Co drugi gospodarz ma rentę chorobową, żeby być zwolnionym z podatku i nie płacić KRUSu. Jak nie mąż, to żona, lub ktoś inny z domowników. Wystarczy popatrzyć, co wykupują w sklepie u nas i w marketach w Lubawie. Głównie mięso, kiełbasę, wódkę i piwo. Niech przerabiają swoje drogie wieprzki, to będzie im taniej. A miastowym współczuję:(


Burmistrz im nie pomaga, a milicjanci mają swoje prywatne działalności (zarejestrowane na żony) oprócz dużych pensji i wczesnych emerytur (niezasłużonych). Co ich obchodzi nieład w mieście, nie mówiąc już o wsi. Rada Miejska czy gminna w tym samym składzie od lat. Może czas wybrać innych, młodszych nie powiazanych ze starymi układami.


Czs zmieniać od dołu, bo widzimy co się dzieje na górze. Niepotrzebny nam Tusk, a tymbardziej Kaczyński,który myśli tylko o zemście za brata, a nie o biednych ludziach z nizin, z którymi nikt się nie liczy, bo nie mają głosu.


Pozdrawiam wszystkich i życzę poprawy humoru.

(2014-03-13 10:59:09)
Garuuu...

Rolnicy, zwróćcie się do PO-paprańców i czerwonego  PSL - oni ten kraj na dno spuszczają!!!A sami w luksusach opływają jak Janukowicz !!! I po co to było głosować na takich co trzymają z czerwonymi,lewymi i graniastymi. Piksel ma rację!!! Burony nie myślący!!!! A czerwoni z liberałami w Lubawie już agitują,żebyście zagłosowali. Bo wiedzą,że fanatycy LEWYCH i GRANIASTYCH, zagłosują na nich jak ich czerwonym lizakiem poszczują.

(2014-03-13 09:47:57)
Robotnik

XYZ, ty masz tak sprany beret buraku, że nie zauważasz, że nie mam pretensji?


Byś skończył ze dwie klasy więcej i przeczytał ze dwie ksiażki to byś wiedział co to sarkazm i ironia, ale nie, rolnikiem być, po co szkoła, samo sie zasieje samo zbierze, a jak nie zbierze to zaora, weźmie dopłaty i tyle.


Każdy by chciał żeby jak jest słabo państwo mu pomogło, a tu chuja, jedynie rolnicy, górnicy, zagraniczne dyskonty, zagraniczny kapitał, a ty prywaciarzu rób co chcesz, kombinuj, płać podatki i siedź cicho.


Nawet jak przez dwa lata remontowali lubawski rynek to rolnik się nie pluł, a nas kupców mieli wszyscy w dupie. Teraz macie tę polską solidarność. I żebyś mnie nie wkur...XYZ to bym się nie odzywał już, bo ironicznie powiedziałem co chciałem, a tak masz, nie mam pretensji, bo żyję w Polsce dośc długo żeby wiedzieć, że jak umiesz liczyć licz na siebie. Szanuję rolników, tak samo jak górników, bo mają jaja i tupną to byle jaki polityk się ich boi. Czy rolnicy pomogą nam odzyskać straty z czasów remontu rynku? Czy górnicy? Czy burmistrz nam pomoże? Odpowiedź prosta, wystarczy popatrzeć na wolne lokale w Lubawie, nie ma co produkować, czym handlować, wszystko tandeta i szmelc z Chin, usługi leżą i kwiczą...i jeszcze pomór afarykański na świnki, no pacz pan, plagi egipskie to pikuś przy Polsce jaka jest od 40 lat. Ale powiem jeszcze, XYZ, że mam to gdzieś, mam rodzinę, na szczęście zdrowie i cieszę się każdym dniem, bo jutro może być jeszcze gorsze...


 


 

(2014-03-13 08:02:58)
XL23

DO  XYZ   ty sam jesteś popapraniec  tylko beczysz  że ciągle mało  ma chłopek  i  do  wszystkiego  musi  dokładać     a  z  czego  on dokłada  jak nigdzie  nie pracuje  oprócz hektarów    to  chyba  kradnie   albo   ma ktoś   rentkę    LEPPEROWSKO    ŻE  JADNAK  ŻYJE   coo mają te  renty   wielkie  pany  żadzą .  A co do głosowania to zacićnijta  poślady  i zagłosujcie  na  jakiegos z PSL -u  ale to nic  nie da  bo i tak  jak każdy  polityk  po wyborach  się na wszystkich   wypnie   du...  ????

(2014-03-13 07:35:02)
Xxx

http://vod.pl/miesozercy-globalne-konsekwencje-ludzkiego-apetytu,144669,w.html


sorry.


to miał być ten link


powiedzcie czy u nas jest inaczej.


Może jeszcze troche lepiej ,ale już niebawem .....


KASA KASA KASA

(2014-03-13 04:53:53)
Przeciwny dopłatom

A jak mieli po 5.80 to gdzie mają te pieniądzę a teraz im się opłaca po 4.70 to niech państwu zapłacą ta nadwyżkę i niech zaczną placić normalnie zus 1000 zł miesięcznie a nie na krus kwartalnie a jeszcze emerytury chcą od 60 lat niech im dają ale 1/4 pełnej emerytury pracującego gdzieś w fabryce, jakieś 250 zł.

(2014-03-12 20:23:18)
Slot

bambrom sie w glowach poprzewracalo. zawsze im malo. za malo z unii dostaja, do tego kruzy itd . albo PIS pranie mozgu zafundowal. do robotyyyy lenieeee

(2014-03-12 19:20:26)
Robotnik

Oj jak mi żal tych biedaków w mercedesach i ciągnikach za 300000

(2014-03-12 16:47:30)
Piksel

PO co fanatycznie głosowaliście na PO-paprańców i PSL. PSL - zapomnieli,że pochodzą ze wsi.Grumt to wygodna posada np. w takim starostwie.A znam wielu takich co na czerwonych dalej fanatycznie są zapatrzeni. PSL jak arbuz - z wierzchuzielone, w środku czerwone. BURONY FANATYCZNI !!!

(2014-03-12 14:44:42)
Xxx
(2014-03-12 12:22:08)
XYZ

Ty, cały robotnik - głosowaliście na Po-paprańców, a teraz masz pretensję. Nawet drugi razkadencje rudemu potwierdziliście. Teraz mniej pretensję do Donka,że nie ma zbytu na meble.Robotnicy i mieszczuchy z Lubawy - popatrzcie na notowania,  na kogo głosowaliście - A no właśnie, najwięcej głosów dostali w samej Lubawie Po-paprańcy, po nich towarzysze SLD.Mniejcie pretensje do waszych idoli co od lat fanatycznie głosujecie na nich, a nie pretensje do BIEDNYCH SPRACOWANYCH ROLNIKÓW> Oddajcie im szacunek - W żniwa sprawdźcie jak to się pracuje przy  ręcznym zwalaniu zboża - to się przekonacie. A nie nad wodą jak wy bebechy mieszczuchy6 weypinacie.

(2014-03-12 12:14:37)
Kolo xxL

DO XYZ   TO PRZYJDŹ DO PRACY  I ODPYKAJ  TE 8  DODZIN CIĄGŁEJ PRACY  NIE JEDEN CHŁOPEK  BY  PADŁ BO CIĘŻKO   A TU ZAPIER .......   Ć     BRAK  IBRYGADZISTA  MISTRZ CO NIE MA POJĘCIA O NICZYM  A O KIEROWNIKU NIE  WSPOMNE STOI   NA D  TOBĄ  I PYTA  DLACZEGO  TAK   MAŁOOOOO  A CHŁOPEK  JAK CHCE  TO  ROBI JAK NIE TO  POD  SKLEP  NA ŁAWECZKĘ  I MAMROTA  LUB  PIWKO  DOI NIE  POWIEM  W ŻNIWA TO NIEKTÓRZY  PRACUJĄ ALE  TO TYLKO TYDZIEŃ LUB MOŻE  DWA W ROKU 


 

(2014-03-12 12:08:52)
Robotnik

Proszę rząd o interwencyjny skup mebli od mojego szefa, może wtedy da mi podwyżkę i spłacę zaległą ratę kredytu. Nie liczę na wczasy, bo mam 3 dzieci, a ich potrzeby są ważniejsze. Do prośby dołącza się moja żona i szwagier co pracuje w innej meblarskiej firmie w Lubawie, ale ich magazyny są też pełne, a handlowcy i tak robią cuda żeby tyle tego sprzedawać.


 


Pracownik z zagłębia meblowego. Lubawa 12 marca 2014 r.


 


PS. Sąsiadka szyje spodnie, też liczy na interwencję, bo naszyła ziomowych dużo, a sorry klimat mamy taki ...umiarkowany ostatnio.

(2014-03-12 08:39:58)
Ludwik

Podziwiam Rolników ze potrafią walczyć o swoje, pogadać się i pójść na blokady. Czego nie można powiedzieć o przedsiębiorcach. Z drugiej zaś strony przedsiębiorące nie miałby kto zastąpić w firmie, ktoś musi jechać po towar czy przypilnować produkcji. Natomiast Rolnicy widać mają więcej wolnego czasu. 

(2014-03-12 08:13:16)
Trololo

Tu nie chodzi o kłótnie czy zazdrość. Tu chodzi o to żeby wszyscy mieli równe szanse! Powinno już dawno się zrównać przedsiębiorcę z rolnikiem w sprawach ubezpieczeń społecznych! KRUS to jest jakaś patologia! 

(2014-03-11 22:08:35)
Rolnik

Dlaczego do petycji  nie dołączyła partia chłopska PSL?

(2014-03-11 21:10:27)
Kiju:-)

Zal mi was i pomyslec ze ludzie moga byc tak zawistni nic dziwnego ze miedzy panstwami sa takie niesnacki jak wy byscie utopili w lyzce wody drugiego czlowieka szok !!!!!!!!a do kosciola w pierwszych lawkach siedza i co niedziela rece do komunii skladaja !!!!zallll!!!!!!

(2014-03-11 21:00:03)
Xyz

Dla mnie to jest śmieszne co tutej sie wypisuje za brednie...Rolnik pracuje 2 godziny rano i 2 wieczorem to niech ktoś mi pokarze takiego rolnika co tak mało pracuje???Praca na gospodarstwie jest bardzo cieżka 7 dni w tygodniu a w mieście pujdzie 8godzin odpyka i każda dobota i niedziela wolna .Niech ktoś chociaż na tydzień zamieni sie z rolnikiem i zobaczy jak to jest a nie wypisuje jakieś bredenie...

(2014-03-11 20:47:34)
:)

Dziwię się Panie Marianie,że waść takie komentury wstawia...

(2014-03-11 20:00:52)
Do JAKA i nie tylko

BLASKI I CIENIE posiada każdy zawód.


A zakłady pracy co roku organizują festyny dla pracowników i  styrany robotnik ze styraną robotnicą tańczą i...w czasie gdy rolnikowi pot się z czola leje, bo żar albo deszcz z nieba ich dosięga, to norma.


jakiś czas temu każdy wybrał zawód i sam zdecydował świadomie (nie było przymusu) o swoim losie. Swój zawód trzeba kochać, chociaż raz jest lepiej, raz gorzej, inaczej jest się niewolnikiem z własnej woli.


A jeśli, nie daj Boże, Putin rozszerzy teren działania, to po rąbankę do zarozumiałego chłopa przyjedzie nie jeden zapracowany mieszkaniec miasta , i znajdzie czas i siły po kilku zmianach i opiece nad domem, bo żołądek upomni się o swoje. Zniknie duma i zawiść, a zakwitnie zrozumienie i  współpraca. Tak już historycznie bywało...Może by tak wrócić do pracy organicznej, wszyscy są wszystkim potrzebni :-)


 


 


 


 

(2014-03-11 19:57:36)
Lubawa.info

Już już, już macie informację...


Aby pomóc producentom wieprzowiny, którzy ponoszą straty przez wykrycie na terytorium Polski wirusa afrykańskiego pomoru świń (ASF), rząd uruchamia w tym tygodniu interwencyjny skup - dowiedziała się nieoficjalnie PAP ze źródeł rządowych.


http://wgospodarce.pl/informacje/11330-rzad-zdecydowal-o-skupie-interwencyjnym-wieprzowiny-operacja-zacznie-sie-w-tym-tygodniu

(2014-03-11 19:31:41)
Rolnik

zastanów sie jeden z drugim co mówisz . dnia na gospodarce byś nie wytrzymał... dla was to najlepiej żeby rolinik lugał cały dzien i nic nie miął z życia. A ten WEGETARIANIN to chyba jakis bez rozumu człowiek jest przedsiębiorca zasrany przyznaj sie że dostajesz na firme dotacje a nas jedziesz... powiedz człowieku gdzie widac te mercedesy ??? chyba tylko u tych którzy juz od lat dobrze utrzymywali sie na rynku i nie czerpią korzycsi tylko z gospodarstwa. Masz pojecie jakie wysokie nakłady sa na produkcje swiń ?? jakie śa koszty pasz lekarstw itd... jeszcze Cie życie chyba nie nauczyło tylko zobaczysz co żrobisz gdy nie bedzie rolnika to do gara nie bedziesz miał co włożyc..bo wy miastowi to myślicie że chleb i kiełbasa z biedronki sie bierze . 


 

(2014-03-11 19:27:10)
ZULA

 Zgadzam się w 100% z "Tuszewianką" ! Prawda jest taka, że rolnicy pracują góra 4 miesiące w roku na sprzęcie kupionym za środki unijne ,a na marginesie za żadne skarby nie chcieli wejść unii. To my - "mieszczuchy" poszliśmy zwarcie zagłosować na unię. Załatwiliśmy im to , ale sobie ciężki krzyż... Oni budzą się w naturalny sposób, my o 4 rano - zrywa nas budzik i nieważne czy zasuwasz 8, czy 14 godzin to zapłatę masz taką samą! No, jak ci się uda w zamian dostać 2-3 dni wolnego w miesiącu to masz frajdę! A rolnicy? Miauczą, skwierczą zebrani gromadnie przy grillu ze spracowanymi żonkami przy browarku. A potem żonki rozwożą ich po grillku do domków ( bo oni po browarkach w sezonie!) . Obudzą się w naturalny sposób...świnki nie pracodawca , poczekają na żarcie!

(2014-03-11 19:16:46)
ANATOL

 Świński pomór Was rolnicy dopadł?! Nas ludzi pracujących w zakładach w Lubawie I okolicznych miastach też dopadł , tylko że postać ma inną , ale postępowanie i skutki miejskich i okolicznych zakładów będą na nas -mieszczuchach widoczne , jak po przejściu pomoru za 2- 3 lata ! ( Jak wytrzymamy...)

(2014-03-11 19:15:38)
Warchlak z Tuszewa

cos więcej trzodziarze o tym afrykańskim pomorze, o co tu chodzi jaki ma związek to z waszymi kiernozami

(2014-03-11 19:13:22)
JAKA

Hm... fajnie patrzeć  na zmieszczonych fotkach z imprez organizowanych ze środków unijnych na wsiach jak się bawia 'zapracowane' wiejskie kobitki , a obsługują je 'zapracowani 'rolnicy w świetlicach wiejskich( bo w domu to nie do pomyślenia) . W mieście kobita, która wróci z pracy , to szczęślwa, że rzuci się na pół godziny i odpocznie, bo zaraz czeka drugi etat- dom,dzieci szkoła ,rodzina, a nazajutrz ,wcześnie rano ,znów biegiem do pracy na 12 godzin . Na wszekiego rodzaju imprezy nie mają  już siły i ochoty.

(2014-03-11 18:56:50)
Sąsiad Michasia

no to Szałkowski znowusz w tym roku nie wystartuje, świnie licho płacą

(2014-03-11 18:32:10)
Jaka

fajnie się czyta jak się kłócicie istna LUBAWA ha ha

(2014-03-11 17:49:35)
Pracownik umysłowy pochod

Chłop potęgą jest i basta!


wszak rolnicy:


Zywią i bronią.


Jeśli komuś szkodzi obecna praca niech przestanie pracować, i do GOPS-u tup, tup, tup.


Dlaczego większość pochodzących z gospodarstw uciekła do miasta za łatwym chlebem?


Ziemię chcieli wyrzucić nawet z doniczek, bo im "śmierdziała".


Przedsiębiorcy nikt nie zazdrości nowoczesnych maszyn, sam jako pracownik chciałby pracować na trendy sprzęcie, a rolnika to wszyscy chcieliby widzieć z garbem, boso, w sukmanie, na osiołku.


co do KRUS-u to pretensje do RZĄDU i PARLAMENTARZYSTÓW, których sami wybieramy.


 


PAMIĘTAJCIE: Każdy ma to, na co zasługuje.

(2014-03-11 15:42:29)
Cowboy

Panowie od swinek, skoro tak malo wam placa za kg miesa to zrobcie porzadek z tymi wszystkimi posrednikami. Dostajecie po 4zl/kg a w skupie, a w sklepie kilkakroc tej ceny. Ktos Was niezle okrada.

(2014-03-11 15:38:39)
AGA DO WSZYSTKICH

Widzę,że bardzo zawrzalo w tym kotle.Dlaczego tak bardzo zazdrościcie tych" przywilei"rolnikom?Na całym świecie rolnictwo jest dotowane.Jaki z tego morał?Sami nie jesteśmy w stanie,aby utrzymać jeszcze tę zdrową naszą żywność na takim poziomie na jakim jest.To co nam dotują to jest naprawdę kropla w morzu do tego ile nakładów trzeba ponieść,aby to wszystko urosło.Przykro słuchać ile tego jadu macie wobec polskiego rolnika.Myślę,że wszyscy tak nie myślą.Chociaż z tych wypowiedzi wynika,że po prostu rolnictwo to niepotrzebna gałąż gospodarki.Tylko ciekawe co będziecie jeść.Wegetarianie może korzonki,ale reszta.............

(2014-03-11 15:18:33)
Ktoś

Ludzie, w ogóle nie macie pojęcia co wy piszecie... jak myślicie że rolnik idzie 2h rano i 2h wieczorem to się mylicie... To jest ciągła praca... zero rozumu ale się wypowiadacie...

(2014-03-11 15:10:25)
Wegeterianin

Oj masz ty Polsko lokatorów.


Szkoda pisać.


Średniowiecze i tyle.


A ty gustawo!!!!


jak w razie czego podupadniesz na zdrówku od tej zdrowej zywności {czego oczywiście Ci nie zycze} to do lekarza do Pratnicy.Tam twoje miejsce leczenia.


Reszta to jest dla mieszczuchów bo na to płacą ciężką kasę.Nikt nam nie dopłaca do niczego , a tylko zabiera.


A "rudy" jak to mówisz to chyba twoj idol.Wierzyliscie w niego jak w święty obrazek ,a on was wydymał na dopłatach i na wszystkim.Brawo .Tak Dalej .Idol to idol


Pozdrawiam

(2014-03-11 15:03:04)
Ela

Mieszczuchy nie zasługują na żywność polskiego rolnika - po prostu mają świńskie myślenie jak Wegetarianin.

(2014-03-11 14:45:26)
XYZ

Wegetarianin, rolnik polski nie ma pieniędzy, żeby kupić drogie opryski. Jedź do Francji, Belgii, Holandii,Niemiec - Tam to dopiero dają opryski, a później eksportują tą skażoną, śmierdzącą żywność. Ostatnio, mięsem nafaszerowanym mleczkiem- z kilograma zrobione dwa lub trzy kilogramy - zawalili tym na święta ostatnio co były. Francuziki zaś dannonki ze sztucznymi ulepszaczami niebiologicznymi. Poza tym majonezy, ketchupy z octem i sterydami. Chińskie zupki - rak trzustki itd. Ryż GMO w Biedronce od zachodnich rolników.

(2014-03-11 14:32:26)
Gustaw

Wegeterianin, masz jednak ostro zlaszowany,  tępy intelekt. Po prostu - ciężki przypadek prowincji i ciasnoty myślenia. Ja zjadam ziemniaczki,kapustkę,marchewkę, mięsko tylko i wyłącznie od rolnika polskiego, aż słociutkie to wszystko. Dlaczego? Bo rolnik polski nie faszeruje nawozem, środkiami chemicznymi, opryskami itd.Wegetarianin, niech faszeruje cię dalej rudy i jego załoga postkomunistyczna: socjotechniką i PO-propagandą sukcesu. Natura i tak pokaże swoje. Szacunek i podziękowanie ROLNIKOM za trud i ciężką pracę. A ty Wegetarianin, długo nie pociągniesz na śmieciach unijnych. Pozdro!!! Gustawo

(2014-03-11 14:09:35)
Lubawianka

W pełni popieram Joasię, a iinym zalecam więcej obiektywizmu:)

(2014-03-11 13:54:59)
Wegeterianin

GUSTAW ???


Ty juz masz mózg zdrylowany od tej zdrowej nafaszerowanej koncentratami mączkami kostno rybnymi i antybiotykami zywności. Smarzysz schaba a tu śledziem  wali.A nie jest tak.


cos do śmiechu!!!


Idzie mieszczuch droga i patrzy,a tam rolnik sypie nawóz na poletko warzywne.Mieszczuch mówi ,panie nie syp pan tyle bo nie bedzie się do jedzenia nadawało.Rolnik na to!!!.Panie -to nie do jedzenia ,tylko do sprzedania.


 


Taką  to mamy zdrowa i ekologiczną żywność .No musze dodac ,że w europie jest jeszcze gorzej i chwała za to naszym rolnikom.


Ale niestety wszyscy jestesmy jednakowi i powinniśmy podlegac jednakowym regulacjom prawmym i gospodarczym.

(2014-03-11 13:32:34)
Tuszewianka

Widzę jak jest u mnie na wsi. Gospodynie nic nie robią, tylko siedzą w domu. Gospodarz pojeździ na ciągniku w sezonie, a całą zimę towarzyszy żonie w domu. Ile czasu spędza w chlewni?


4 -5 godz dziennie maksymalnie. To ile mu brakuje do 8 godzinnej dniówki. Latem już po południu do nocy "palą" grila i biesiadują. Żniwa trwają tydzień, wykopek ziemniaków praktycznie nie ma, u sadowników robota przez 5 dni i o czym my mówimy. A zGOPSu ciagną ile sie da. Niech któras "gospodyni" pójdzie na 3 zmiany do pracy, to zobaczy ile się trzeba napracować, a nie latać na ploty i oglądać seriale. Szkoda słów. A na temat KRUS, to temat rzeka... Teraz lamentują nad ceną żywca. Niech sprzedają rąbankę. Miastowi chętnie kupią, bo będzie taniej, a oni będą mieli zysk. Ci w dużych chleniach wcale nie pracują, tylko mają robotników. A czym jeżdża to widać. Teraz tylko nieroby mają małe gospodarstwa.

(2014-03-11 13:27:31)
Joasia

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ale patrząc obiektywnie - kto przedsiębiorcy zafunduje rekompensatę za gorszy miesiąc? Setki firm padły w czasie kryzysu gospodarczego i nikt nie pytał ich właścicieli, jak sobie poradzą, czy mają za co spłacać kredyty...


Raz jest górka, raz jest dołek. Gospodarstwa hodowlane są takimi samymi "przedsiębiorstwami" jak inne firmy na rynku. Nie można ich wciąż dotować, bo takie wyróżnianie jednej grupy społecznej na tle innych na pewno nie skończy się dobrze.

(2014-03-11 12:53:59)
Znajomy NIL

a po co rolnikowi ''chłopkowi''  ciągnik za 300.000 tys bo musi być ful wypas  klima  i majlepiej żeby miał auto pilota . Prosta sprawa jak mnie nie stać na bardzooo  dobry  ciągnik to można  kupic używany  i tez obrobić hektary   ale teraz jest tak     A  CO   KU......A    NIE  STAĆ MNIE     A  co do mieszczuchów  jak mieszczuch nie zarobi kasy  to kto kupi  to wszystko w sklepach  co  ?????????


 

(2014-03-11 12:27:29)
ONA

 DO Patrona- mądry komentarz.A ci którzy lugają za 1500zl to niech się przebranżują na rolników. Chyba że tylko  potrafią przekładać klepki a o rolnictwie nie mają zielonego pojęcia ile to wymaga wysiłku i ciężkiej pracy.

(2014-03-11 11:18:38)
Gustaw

Rolnicy nie martwcie się, ten ogłupiały pełen oszołomów ciemnogród obudzi się i będzie was


prosił o zdrową gospodarską żywność, ale będzie już za późno - Ten ogłupiały lud wymrze


na różnego rodzaju raczyska, choroby krążenia, wylewy itd. Już widać jakie tłumy chodzą dzień


w dzień do samego pobrania krwi,już nie mówiąc co dalej.. Niech ci chciwi, tępi ludzie żrą żywność śmieciową,modyfikowaną dalej, i ten wegetarianin co drwi długo nie pociągną,choróbsko tuż,tuż. Lubawa zawsze była i będzie prowincjonalną ograniczoną ciemnotą. Ta żywność śmieciowa zdrylowała tak mózgi,że nie jest świadoma ta prowincjonalna lubawska chciwa,wredna tępota. Tyle !!!

(2014-03-11 11:18:33)
Do AGA

Tutaj nie chodzi o to kto ma gorzej a o to dlaczego jedni mają ulgi i przywileje a inni nie Rolnik/Przedsiębiorca. Zróbmy inaczej - zlikwidujmy KRUS, dopłatę do paliwa i do hektara i zobacz co się stanie - będzie blokowanie dróg i strajki bo to jest duża grupa społeczna tak samo jak górnicy i inne tego typu grupy. Wiedz że przedsiębiorca z opłacania ZUS w kwocie 1040 zł miesięcznie ma tak samo gównianą emeryturę jak rolnik prz kwocie 400 kwartalnie. Pomnóż sobie składkę przez 12 miesięcy - rolnik płaci 1600 rocznie - przedsiębiorca ponad 12000 tys - widzisz różnicę??

(2014-03-11 10:56:59)
Dlaczegóż

Dlaczeóż nie dostało tego lista 11 posłów niezrzeszonych? Pioniegóż rolnikom na znaczki nie starczyło, hehehehehe


 


a patrzta chopy na te nazwiska, ten Godson byłby wam pomuk, ona zna polskiego rolnika


http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/klubposlowie_1.xsp?klub=niez.


 

(2014-03-11 10:51:08)
Mało............ do KAKA

I vice versa-też możesz się przebranżowić,wtedy pogadamy :)


 

(2014-03-11 10:40:18)
Artur

proponuję zakaz dawania komentarzy bo brak mi słów na takie niesprawiedliwe słowa... pokazuje to jak bardzo nie jesteście zorientowani w tym cięzkim kawałku chleba :/ 

(2014-03-11 10:37:39)
6f

A ty Ludwik niby gdzie kupujesz ???


 

(2014-03-11 10:32:47)
Patron biedy

KAKA małe gospodarstwa dawno już wygineły, dziś nie opłaca się mieć 10-20ha. Lepiej dać sobie spokój z taką gospodarką i iść do pracy do szynaki. Dziś trzeba być o krok do przodu i ciągle się rozwijać.  

(2014-03-11 10:17:03)
AGA

Oj jak nieładnie robić taką nagonkę na rolników! A czy ktokolwiek z was krzykaczy dolozył coś na rolnika?Odkąd świat powstal to rolnicy pracuja własnie na tych co są w miescie.Poczytaj sobie jeden z drugim i się dowiesz.A tak poza tym myślę,że to połowa miast wywodzi się ze wsi!Udajecie wielkich mieszczuchów,ale jesteście zwykłymi prostakami myśląc w ten sposób o pracy rolnika.Dopłaty was bolą,które i tak nie są na zwykłe zachcianki.boli was KRUS ,ale mamy za to odpowiednio niskie emerytury i to nie my wymyśliliśmy sobie takie ubezpieczenie,ale nasz rząd,bolą was ciągniki,które są często na raty,a których niestety czesto nie mozemy spłacić,bo nigdy nie znamy cen żywca.Co do samochodów,to jest to kwestia sporna.Bo czy rolnik jest innym człowiekiem niż miastowy?A dobre samochody mają również mieszczuchy.A co sie tycz pracy na roli to nie wiem czy,


ktoś z miasta chciałby się zamienić chociaż na rok z rolnikiem.Wstyd,że nie umiecie się jednoczyć z rolnikami!Nieładnie,i jak tu może być normalne państwo polskie skoro zwykli ludzie nie potrafią zrozumieć jeden drugiego.Myslę,że pomyślisz jeden z drugim jaki siejesz ferment i mówisz nieprawdę.

(2014-03-11 10:12:06)
Ludwik

Rolnicy tanio kupują w Biedronce ale sprzedać chcieliby drogo, tak się nie da. 


 

(2014-03-11 09:31:57)
Kaka

To chyba mowa o duzych gospodarstwach bo male maja naprawde ciezko co z tego ze dostaniesz 10.000 doplat jak trzeba kupic nawoz rope oplacic zniwa i nic nie zostaje,ciekawe czy chcialbys chodzic kilka misiecy przy swinakach a pozniej je sprzedac po 4 zlote bo teraz jest taka cena!!! Zawsze mozecie sie przebranzowic drodzy Panowie i wtedy pogadamy !!!!

(2014-03-11 09:03:42)
Mało.....................

Rolnicy nic tylko narzekać!!!Kogo w mieście stać na pracowniów,kto nam da dopłaty?A popatrzeć na rolników jakimi autami jeżdzą.No i ten smród w mieście.Wczoraj już śmierdziało,więc musieli już coś wylewać na pola.

(2014-03-11 07:50:49)
Znajomy NIL

tak rolnik tylko beczeć się nauczył tylko czeka kiedy dopłatka  z  UNI  wpłynie na konto najlepiej by było żeby co kwartał  DO  PALIWA DOPŁATA   RODZINNE NA DZIECI  DOSTAJE   BO HEKTARKÓW MA ZE 50   I W  LUBAWSKIM       MOPSIE    SIEDZI   CO  MIIESIĄC   BO MA HEKTERKÓW  PRZELICZENIOWYCH TYLKO  15    a  MOPS    głupi  i daje  na dojazdy  dla  dzieci do szkoły  też dostaje    i a   o krusie  nie wspomne  ile  płaci  i   ciągle  mało i mało i wiecznie  beczy niech  idzie  lugać  do  szynaki   za 1500 zł i zapłaci  podatki  pewnie  by  wytrzymał  1  miesiąc  a  pózniej  by  świnie  przepraszał że  je  opuścił??????????????

(2014-03-11 07:30:06)
Wiesiek z Wioski

Szczęka mi opadła co tu się wypisuje !? Każdy hodowca powinien być przygotowany na ewentualne straty, gorszy sezon itp. Sam prowadzę firmę, nikt mi nic nie dopłaci do czynszu za lokal, czy zusu jeśli w miesiącu przyjdzie mniej klientów. Rolnicy przyzwyczaili się już do dobrobytu, dopłatki, rekompensatki, krus! ja muszę orać codziennie żeby się opłacić, wciskać klientom kit tylko po to by kupili towar. 


 


Rolnicy nie róbcie z siebie pośmiewiska! Krowy Paść !!! 

(2014-03-11 00:40:18)
Wegeterianin

dzieki wszystkim za poparcie.napisałem tylko prawde jak jest.no chyba że pewna grupa zawodowa  uwaza inaczej.Przeciez dzisiejsze gospodarstwa to kombinaty.A to chyba normalna działalność gospodarcza i powinna byc tak jakos inaczej opodatkowana itd.


Wszyscy chyba jestesmy jednakowi


Rolnik nie stoi w kolejce w przychodni z chorym dzieckiem tylko zasuwa do prywatnego gabinetu. A co !! oszczędza na składkach to go stać.


Czas z tym skończyć.


Pozdrówko dla wzystkich

(2014-03-11 00:10:35)
Wegeterianin

DO -JA-


sam sie zastanów co piszesz człowieku.


Rolnik zapracowany od switu do nocy .Ha ha ha chyba graniem w biladra kieszonkowego.


ok 2 godz rano i ok 2 wieczorkiem


żniwa to tylko z dupą na ciągniku bo reszte kombajn opanuje.


Popracuj 14-16 godz dziennie to pogadamy i popłac podatki i zusy takie jak my. Potem narzekaj


Biedni zapracowani rolnicy


A jak sie nie opłaca to załóż normalna firme i zobacz co to praca

(2014-03-11 00:03:43)
Lubawiak

Teoretycznie jesteśmy jednym małym lubawskim społeczeństwem ,ale jak p. S....i na łamach gazety opisuje dramatyczną sytuację bo cena na świnie niska , bo pomór


jednocześnie pozując do zdjęcia na tle swojej dumy - Classa za coś koło 200 tyś !?


I choć Lubawa to takie miasto blisko wsi to ludzie dokładnie widzą co mają rolnicy , za jakie pieniądze i zapewne mało kto sie solidaryzuje,


tylko po cichu się cieszą że chociaż trochę tym farmerom skrzydełka podcięło.


 

(2014-03-10 23:54:32)
P.s.

Może czas zastąpić kimś Leppera i ruszyć na drogi , zrobić blokady ? Tylko kto go zastąpi ? Brak odważnych.

(2014-03-10 23:46:50)
Nil

Teraz chlewnie na domy weselne opłaca się przebudować jak by coś :)

(2014-03-10 23:45:12)
Do Wegetarianin

Całkowicie się z Tobą zgadzam - dodam jeszcze - Ty jako przedsiębiorca nie masz również dołat do hektara na poziomie 900 zł za 1 ha. Poza tym nie masz tak preferencyjnych kredytów jak mają rolnicy. Najbardziej razi mnie kwestia ZUS/KRUS - rolnik 400  kwartalnie - przedsiębiorca 3100 kwartalnie - i jak później ma być kasa na emerytury? Rolnikom nigdy nic się nie opłaca i do wszystkiego dokładają - sorki ale jak przedsiębiorcy się coś nie opłaca i dokłaa to po prostu zostaje bankrutem czego nie widać bo "biednych " rolnikach. 

(2014-03-10 23:35:45)
Hahah

popieram Wegaterianina w 100 % !!!

(2014-03-10 22:58:28)
Ja

Człowieku z czystymi rączkami, nawet godziny byś nie wytrzymał w tej cięzkiej codziennej pracy, bądź bardziej wyrozumiały dla ludzi którzy urobieni są od świtu do nocy... Też możesz pójść do rolnika w żniwa dorobić jak ci ciężko ale pewnie rączki lewe więc pozostaje szwed :) Pomyśl zanim skomentujesz...

(2014-03-10 22:56:56)
X

wegetarianin - sama prawda! czysta prawda! rolnik ma swoje "lambo" w garażu, mercedesa na codzień, kupę czasu na własne sprawy i wiecznie  im źle! och jak im źle! a uczciwi zarabiają po 1500, jeżdżą starymi trupami,  i to ma byc ok? a za świnie w sklepie to placę 20 zł. i nie płaczę.

(2014-03-10 22:29:32)
Wegetarianin

Prowadze działalność gospodarcza  i nikt mi nie robi dopłat i ulg za to ,że cos jest nie tak jak byc powinno. NIkt mi nie dopłaca do składek ZUS {ponad 1000 zł miesięcznie, a rolnik ok 400 zł na kwartał } nie dostaje dopłaty na paliwo ulgi na podatki itp itd.Płace duża kase do urzedu miasta za grunty i metry od powierzchni budynków.


Sorry !!! taki mamy kraj.


Chcieliscie Truska i unii . to nie płakać tylko do roboty.A jak nie pasuje to mozna sie przebranzowić.Np do Szweda za 1500 zł i luzik.Tak uważa Płemieł


Ps. A na strajk to znowu Mercedesami i ciagnikami za 300000 zł bedziecie przyjeżdżać ????.


Powodzenia

(2014-03-10 21:02:02)