Walne Zebranie Sprawozdawcze w OSP Lubawa

Opublikowano:

W sobotę 23 lutego w Remizie OSP odbyło się zebranie sprawozdawcze Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubawie.

W spotkaniu uczestniczyli: komendant PSP w Iławie brygadier Maciej Jasiński, burmistrz Lubawy Maciej Radtke, przewodniczący Rady Miasta Bolesław Zawadzki oraz były burmistrz Edmund Standara.

Zebranie otworzył Prezes OSP Piotr Stawiarski. Druhowie wybrali na przewodniczącego zebrania dh Piotra Milewskiego, na sekretarza - Patryka Morenc.

Sprawozdanie z działalności jednostki  przedstawił naczelnik OSP Mariusz Szarmach. Aktualnie w OSP Lubawa jest: członków czynnych 35 w tym 5 kobiet, członków honorowych 16, członków MDP 3. Na zebraniu obecnych było 34 druhów upoważnionych do głosowania. 

W sobotę dokonano przyjęcia w poczet członków druha Pawła Turulskiego .

W dyskusji  dh Mirosław Ossowski  zadał pytania skierowane do Zarządu:

1. Chciałbym  zapytać zarząd, co się stało z urządzeniami, które zniknęły  podczas remontu magazynku na warsztacie - zbiornik wysokiego ciśnienia i wentylator  odśrodkowy.
2. Drugie pytanie. W starej karetce było urządzenie WEBASTO, a wiem, że samochód został sprzedany rozbrojony.
3. Zostało zakupione urządzenie WEBASTO do samochodu  PEUGEOT i okazało się, że  jest to urządzenie z 2007 roku.

W odpowiedzi dh Naczelnik mówił m.in.: 

Odp.1.  Wentylator  z informacji uzyskanej, jest zakonserwowany, przygotowany do sprzedaży. Zbiornik wysokiego ciśnienia  został przekazany w formie rozliczenia za wykonane instalacji centralnego ogrzewania na terenie naszej jednostki. 
Odp. 2. WEBASTO jest na stanie i złożone w naszej jednostce.
Odp. 3. "...Urządzenie zostało zakupione w 2011 roku. Na obudowie widnieje data produkcji 2007 rok. W przyszłym tygodniu jedziemy do firmy ABS w tej sprawie... To nie my powinniśmy to robić, bo  za WEBASTO płaciła gmina miejska i to w ich gestii jest ustalanie, czy urządzenie za które zapłacili jest odpowiednim urządzeniem  jakie było zamówione.  Nie jestem aż tak mocno w temacie. Tyle mogę na tą chwile powiedzieć ... Wolałbym, żeby to pracownicy urzędu dociekali czy urządzenie za które zapłacili, dociekali czy urządzenie jest tym, które zostało zakupione dla naszej jednostki" – powiedział na zakończenie Mariusz Szarmach.

Mirosław Ossowski zapytał dlaczego te urządzenia o których mowa  nie znajdują się na terenie jednostki?

Druh Wincenty Szarmach zaapelował o zakup nowego podnośnika  z okazji 120 lecia powstania jednostki. Aktualnie używany ma już 19 lat.

Te dwa wnioski zostały zgłoszone do komisji wnioskowej, której Przewodniczącym był dh Władysław Duda.

Po odczytaniu sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej, aktualny Zarząd OSP otrzymał absolutorium przy dwóch głosach przeciwnych.

Na zakończenie głos zabrał burmistrz Maciej Radtke oraz komendant PSP brygadier Maciej Jasiński. 

Burmistrz podziękował druhom za dotychczasową działalność jednostki. 

"... Pytania  pokazują, że w naszej jednostce nie ma dobrego przepływu informacji w podstawowych sprawach w jednostce. Jeśli na walnym zebraniu publicznie stawia się takie pytania, co się  dzieje, że nie ma podstawowych informacji choćby dotyczących sprzętu...? Jesteście wszyscy odpowiedzialni za sprzęt kupowany za publiczne pieniądze. Muszę od poniedziałku wszcząć odpowiednie procedury i sprawdzić te informacje" - powiedział między innymi na zakończenie burmistrz. (mz)

Zapraszamy do relacji filmowej 


 

Komentarze

W.T.
Dymisja dymisja i co dalej? Tylko tej dymisji nie widać/
(2013-03-09 15:03:58)
Hahahah
dobrze. dymisja dymisja i jeszcze raz dymisja nic innego nie pozostaje (mając honor)
(2013-03-04 15:59:17)
Z Życia Wzięte
druhowie! podobno pan Starosta się o was pyta! czas się bać ?!
(2013-03-02 20:01:08)
Znalezione nie kradzione
Maturalne tematy na rok 2013 w linku poniżej:
:):):):):):):)

http://www.przegladlokalny.vel.pl/felietony/show/967/

(2013-02-27 12:22:54)
M
No właśnie,moim zdaniem dla strazaków to był najwiekszy błąd podczas wyborów
(2013-02-27 06:22:56)
L
zachciało się wam rządów panów "S" a pamiętam te wybory na nowego naczelnika , stara gwardia jak była kiedyś było jakoś przyjemniej i nie było takich nieporozumień a teraz jest prywata
(2013-02-26 22:32:37)
Wiola
Zapewne pan burmistrz wyjaśni wszystko i poinformuje opinię publiczną. Na waszym miejscu wstrzymałabym się od komentarzy. Sensacja jest najmniej tu potrzebna głównie strażakom. Duuuużo wiedzą ale się pokłócili....
(2013-02-26 16:07:58)
NOSEK
BRAWO PIMPEK !!! Masz racje !!! Zgadzam sié z Tobá
(2013-02-26 09:27:13)
Pimpek
Ty Acha, weź się skoncentruj bo piszesz bzdury. Może napiszesz co robi taki owłosiony facet i dlaczego jego materiał wrzuca wydepilowana Pani od promocji z UM Lubawa? No wykaż się , bo mnie się nie nudzi a nie mam czasu żeby iść do tego w brązowych kozakach i zapytać. Nawet nie wiem czy bym taką możliwość miał, bo pracuję od rana do późnego popołudnia a burmistrz sobie napisał tak:
Burmistrz Miasta Lubawa
poniedziałki w godz. 12:00-15:00
(po uprzednim umówieniu spotkania przez Sekretariat UM Lubawa)
tel. 089 645 53 00
to kpiny jakieś, żeby wybrany przez ludzi facet był dla nich dostępny 3 godziny w tygodniu i to po umówieniu, bo może być po weekendzie, bo ma dłuższy weekend, bo wyjazd do powiatu czy sratu, no jaja. I co on ma do Strażaków naszych. Zostawcie tego dziada to na kolanach przyjdzie, kim on jest? Straż jest nasza, miejska, ochotnicza, nie jakaś gwardia przy Papieżu!
(2013-02-25 21:09:26)
ACHA
widzę ze znowu odzywają się Ci którym nudzi się w domu. i tak codziennie po jednym komentarzu do każdej pod stronki.oj ludzie ludzie ze Wam się nie NUDZI !!!
(2013-02-25 19:31:51)
Zdzicha
Burmistrz ruszył tyłek i teraz się weźmie za robotę? Hahaha dobre - to podlega samorządowi - proszę pogonić pracowników skoro nie wiedzą co się dzieje w OSP.
(2013-02-25 17:10:01)
No jo
No jo, i teraz po procedowaniu przez Radtkego Straż podzieli się na wyborców Maćka i normalnych...
(2013-02-25 13:59:11)