W sobotę 23 lutego w Remizie OSP odbyło się zebranie sprawozdawcze Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubawie.
W spotkaniu uczestniczyli: komendant PSP w Iławie brygadier Maciej Jasiński, burmistrz Lubawy Maciej Radtke, przewodniczący Rady Miasta Bolesław Zawadzki oraz były burmistrz Edmund Standara.
Zebranie otworzył Prezes OSP Piotr Stawiarski. Druhowie wybrali na przewodniczącego zebrania dh Piotra Milewskiego, na sekretarza - Patryka Morenc.
Sprawozdanie z działalności jednostki przedstawił naczelnik OSP Mariusz Szarmach. Aktualnie w OSP Lubawa jest: członków czynnych 35 w tym 5 kobiet, członków honorowych 16, członków MDP 3. Na zebraniu obecnych było 34 druhów upoważnionych do głosowania.
W sobotę dokonano przyjęcia w poczet członków druha Pawła Turulskiego .
W dyskusji dh Mirosław Ossowski zadał pytania skierowane do Zarządu:
1. Chciałbym zapytać zarząd, co się stało z urządzeniami, które zniknęły podczas remontu magazynku na warsztacie - zbiornik wysokiego ciśnienia i wentylator odśrodkowy.
2. Drugie pytanie. W starej karetce było urządzenie WEBASTO, a wiem, że samochód został sprzedany rozbrojony.
3. Zostało zakupione urządzenie WEBASTO do samochodu PEUGEOT i okazało się, że jest to urządzenie z 2007 roku.
W odpowiedzi dh Naczelnik mówił m.in.:
Odp.1. Wentylator z informacji uzyskanej, jest zakonserwowany, przygotowany do sprzedaży. Zbiornik wysokiego ciśnienia został przekazany w formie rozliczenia za wykonane instalacji centralnego ogrzewania na terenie naszej jednostki.
Odp. 2. WEBASTO jest na stanie i złożone w naszej jednostce.
Odp. 3. "...Urządzenie zostało zakupione w 2011 roku. Na obudowie widnieje data produkcji 2007 rok. W przyszłym tygodniu jedziemy do firmy ABS w tej sprawie... To nie my powinniśmy to robić, bo za WEBASTO płaciła gmina miejska i to w ich gestii jest ustalanie, czy urządzenie za które zapłacili jest odpowiednim urządzeniem jakie było zamówione. Nie jestem aż tak mocno w temacie. Tyle mogę na tą chwile powiedzieć ... Wolałbym, żeby to pracownicy urzędu dociekali czy urządzenie za które zapłacili, dociekali czy urządzenie jest tym, które zostało zakupione dla naszej jednostki" – powiedział na zakończenie Mariusz Szarmach.
Mirosław Ossowski zapytał dlaczego te urządzenia o których mowa nie znajdują się na terenie jednostki?
Druh Wincenty Szarmach zaapelował o zakup nowego podnośnika z okazji 120 lecia powstania jednostki. Aktualnie używany ma już 19 lat.
Te dwa wnioski zostały zgłoszone do komisji wnioskowej, której Przewodniczącym był dh Władysław Duda.
Po odczytaniu sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej, aktualny Zarząd OSP otrzymał absolutorium przy dwóch głosach przeciwnych.
Na zakończenie głos zabrał burmistrz Maciej Radtke oraz komendant PSP brygadier Maciej Jasiński.
Burmistrz podziękował druhom za dotychczasową działalność jednostki.
"... Pytania pokazują, że w naszej jednostce nie ma dobrego przepływu informacji w podstawowych sprawach w jednostce. Jeśli na walnym zebraniu publicznie stawia się takie pytania, co się dzieje, że nie ma podstawowych informacji choćby dotyczących sprzętu...? Jesteście wszyscy odpowiedzialni za sprzęt kupowany za publiczne pieniądze. Muszę od poniedziałku wszcząć odpowiednie procedury i sprawdzić te informacje" - powiedział między innymi na zakończenie burmistrz. (mz)
Zapraszamy do relacji filmowej
Komentarze
:):):):):):):)
http://www.przegladlokalny.vel.pl/felietony/show/967/
Burmistrz Miasta Lubawa
poniedziałki w godz. 12:00-15:00
(po uprzednim umówieniu spotkania przez Sekretariat UM Lubawa)
tel. 089 645 53 00
to kpiny jakieś, żeby wybrany przez ludzi facet był dla nich dostępny 3 godziny w tygodniu i to po umówieniu, bo może być po weekendzie, bo ma dłuższy weekend, bo wyjazd do powiatu czy sratu, no jaja. I co on ma do Strażaków naszych. Zostawcie tego dziada to na kolanach przyjdzie, kim on jest? Straż jest nasza, miejska, ochotnicza, nie jakaś gwardia przy Papieżu!