MDP z Zielkowa wśród laureatów konkursu Najlepsi z najlepszych

Opublikowano:

W niedzielę 08.05.16 r. strażacy z OSP Zielkowo wraz z naszą młodzieżą pojechali do Warszawy po odebranie dyplomów za udział w konkursie "Najlepsi z najlepszych". Konkurs polegał na przygotowaniu sprawozdania działalności MDP za miniony rok i przedstawienie w odpowiedniej formie osiągnięć z góry założonych kryteriów.

Wyjechaliśmy bladym świtem by korzystając z okazji pobytu w stolicy zobaczyć kilka ciekawych obiektów. Pierwszym punktem było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Młodzi druhowie wraz z opiekunami z zainteresowaniem oglądali trybuny, podziwiając doskonałe widoki, myśląc o tym, że być może w przyszłości wrócimy tu na mecz naszej reprezentacji.

Kolejnym etapem  i głównym celem naszego wyjazdu był przejazd do Kościoła Matki Bożej Wspomożycielki Wiernych gdzie odbyło się wręczenie dyplomów i nagród.
Spróbowaliśmy swoich sił i nie na marne. Zostaliśmy docenieni przez Zarząd Główny OSP RP ponieważ dużym wyróżnieniem jest to, że dostaliśmy się do czołówki drużyn w skali całego kraj. Dyplomy wraz z gratulacjami wręczył nam Prezes Zarządu Głównego Związku OSP RP, druh Waldemar Pawlak.

Po wszystkim odbyła się uroczysta Msza Święta inaugurująca obchody Jubileuszu 95-lecia Związku OSP RP, w której braliśmy udział reprezentując naszą Gminę Lubawa.

W homilii ks. biskup przedstawił służbę strażaków ochotników następującymi słowami
- Jesteście elitą. Służbą wyjątkową... Straże ochotnicze to nasza historia, tradycja ale też i współczesność. Do Straży wciąż garną się młodzi ludzie. Straże nie tylko walczą z ogniem i innymi klęskami żywiołowymi. Są to również ośrodki życia patriotycznego. W wielu miejscowościach remizy to prężnie działające ośrodki życia kulturalnego, oświatowego, w których działają amatorskie zespoły teatralne, chóry, biblioteki i orkiestry.

Następnie wszyscy poszliśmy na obiad, po którym przejechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki by zwiedzić wystawę "Titanic the Exhibition" eksponującą ponad 200 oryginalnych przedmiotów wydobytych z wraku statku. Mogliśmy obejrzeć oryginalne przedmioty, zastawę, biżuterię itp gości, legendarnego statku Titanic, który zatonął na wodach oceanu Atlantyckiego.

W drodze powrotnej nie mogło zabraknąć tradycyjnego elementu każdej wycieczki- Mc'Donald's. Był to wyczekiwany przez młodszych druhów punkt wyjazdu!
Na koniec wszyscy wyczerpani, lecz bardzo zadowoleni szczęśliwie wróciliśmy do naszej jednostki.