Dobiega końca przebudowa drogi wojewódzkiej nr 541 na odcinku Lubawa-Lidzbark

Opublikowano:

Informujemy, że trwają końcowe prace przy przebudowie drogi wojewódzkiej nr 541 przy ul. Dworcowej w Lubawie i już wkrótce będzie można korzystać z nowego odcinka przebiegającego przez nasze miasto.

Przypomnijmy krótką historię tej inwestycji, która wzbudzała wiele kontrowersji wśród mieszkańców Lubawy.

Dnia 27 lutego, podczas dyżuru poselskiego, który w Urzędzie Gminy Lubawa pełnił poseł Zbigniew Babalski zwróciliśmy się do posła z pytaniem na temat inwestycji - przebudowy drogi wojewódzkiej nr 541 na odcinku Lubawa-Lidzbark.

Zwróciliśmy uwagę na fakt, iż rondo na ul. Dworcowej nie spełnia swojej roli i nadal nie można korzystać z nowo powstałej ulicy, ponieważ w miejscu gdzie powinna być droga, zlokalizowane są zwrotnice kolejowe PKP. Ruch samochodów ciężkich nadal odbywa się przez miasto, a odcinek około 20 metrów jest niedokończony.

26 marca 2014 r. podczas XXXIV zwyczajnej sesji Rady Miasta Lubawa, radni  podjęli uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej Samorządowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego na realizację zadania publicznego rozbudowy drogi publicznej.Radni przekazali 341 000 zł na przebudowę torowisk obok nowego ronda.

Poseł Zbigniew Babalski zwrócił się w tej sprawie do marszałka województwa Jacka Protasa i otrzymał odpowiedź następującej treści:

„W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 3 marca 2014  r. w sprawie Rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 541 na odcinku Lubawa - Lidzbark ze zmianą przebiegu w m. Lubawa, uprzejmie informuję, że inwestycja ta znajduje się w fazie realizacji, a zakończenie robót budowlanych planowane jest do 30 czerwca 2014 roku.

W nowym przebiegu połączenia drogi wojewódzkiej nr 541 z drogą krajową nr  15 (obwodnica) w ciągu ul. Składowej w Lubawie zaprojektowano wykonanie skrzyżowania z istniejącą bocznicą kolejową przy dawnym dworcu kolejowym. W zakresie robót koniecznych do wykonania znajduje się przebudowa torowisk bocznicy kolejowej z rozbiórką jednego torowiska, przesunięciem dwóch  kolejnych i likwidacją jednego rozjazdu. Roboty budowlane związane z przebudową zostaną wykonane w I kwartale 2014 roku.”  (mz)


Komentarze

MATRIX

Wózki widłowe, kombajny .Niebawe UFOLUDKI będa talerzami pomykać po drodze wojewódzkiej

(2014-06-13 00:30:16)
Też obserwator

OBSERWATOR !!!


ciezko u ciebie z obserwacją. Lepiej zaobserwuj rowerzystów jezdżących Dworcową po ulicy i po lewej stronie chodnika jadąc w strone Mortąg

(2014-06-12 22:19:05)
Lubawiaczek

A to dlaczego miasto zapłaciło za debilstwo projektanta. wziął kase to niech idiota poprawia. Trzeba sie jeszcze przyjrzeć zjazdowi z ronda w strone wsi Mortęgi. Dwie osobówki maja troche ciężko przy wymijaniu. O Tirach lepiej nie mysleć .Nie ma nawet gdzie uciekac na bok.Ale chodnik kończący się 2 metry przed skrzyzowaniem to chyba dzieło w skali swiatowej.Projektant powinien dostac Narode JOBLA.


MożePolicja nasza kochana zainteresuje sie równiz kierowcami dojezdzającymi do ostatniej posesji na ślepej ulicy Składowej. Z posesji przez pas zieleni po sciezce rowerowej. Nawet był tam widziany ciągnik z przyczepami.Bliżej na pole i ogólnie,  po co jeździc naokoło .Totalny debilizm.


No wózeczki widłowe P. Szynaki to juz standart. TYlko spojrzeć jak wyglada Składowa w strone Targowiska do wysokości dawnego Rolimpexu, a becnie Firma Szynaka.Wózki widłowe z niebezpiecznymi widłami równiez z paletami na widłach, ciągnik z przyczepami załadowany płytami, bez burty i bez jakiegokolwiek zabezpieczenia. Tylko czekac na wypadek.Tak wyglada obraz firmy która szczyci sie medalami i odznaczeniami. Fuj

(2014-06-12 22:05:55)
Mieszkaniec

Jeśli chodzi o drogę w Tuszewie zastosowanie wysepek nie było dobrym rozwiązaniem. Jest to wioska gdzie jak wiadomo poruszały się , poruszają i będa się poruszać maszyny rolnicze, które zazwyczaj są szersze od samochodów. przejazd kombajnu ze zdjętym już hederem jest niemożliwy ,a rzadko który rolnik ma pole tuż przy swojej posesji. Jeśli chodzi o barierki mogłby byc one trochę rzadziej rozstawione ponieważ utrudniaja one wyjazd pojazdom od ich strony. Nie wpominając już że przy tak ogromnej inwestycji można było trochę poszerzyc drogę zamiast mijania drugiego pojazdu , w szczególności samochodu ciężarowego , na zapałkę . Nie oszukujmy sie , tak jest kiedy plany robi osoba gdzieś w Warszawie za biurkiem , bez rozeznania z terenem :)

(2014-06-12 21:53:43)
Kierowca

Co to za droga wojewódzka, skoro ciągle po niej poruszają się wózki widłowe? Za chwilę będą jeździć tiry i co? Te wózki będą nadal tam się klekotać?

(2014-06-12 20:18:52)
Ktos

Mogą sobie jechac srodkiem droga nie jest jeszcze oddana!!

(2014-06-12 18:17:33)
Ktos

NIL, to nie jest bezmyslne to jest super!! chciałbys isc waskim chodnikiem bez zabezpieczenia!! jak juz robili niech robia dobrze, lepiej ja kasa poszła na barierki, a nie do kieszeni jakiegos prezesika!! a te posrodku wysepki są po to by zwalniać!! czepiasz sie byle czego!!!!!  

(2014-06-12 18:16:42)
Obserwator

zaobserwowałem łamamnie przepisów przez rowerzystów na nowej obwodnicy, pomimo zakazu jazdy rowerem jeżdzą pod zakaz a obok taka piękna droga dla rowerów. 

(2014-06-12 14:44:06)
Nil

A co z informacją odniśnie barierke które bezmyślnie postawionow w Tuszewie przez całą wieś ? Kupa kasy wywalona !!! Co z bezmyślnym projektem wysepek znajdujących się na jezdnie które trzeba omijać gwałtownym ruchem kierownicy ? Przeciez omijanie takich wysepek powinno odbywać się płynnie , a to co tam jest pobudowane zagraża bezpieczeństwu życia !!!! PARANOJA !!!

(2014-06-12 09:53:05)